BLOG

10 tendències que marcaran la indústria alimentària aquest 2021

Fa unes setmanes la consultora Innova Market Insights publicava els resultats del seu estudi anual de tendències en la indústria alimentària i de begudes per al 2021. Aquesta anàlisi revela com ha evolucionat aquesta indústria arran dels canvis dhàbits de compra i alimentació generats per la COVID-19.

Estar al corrent de les tendències és imprescindible per adaptar-se a les demandes dels consumidors i mantenir-se a l’avantguarda. Aquestes són les que es preveu que marquessin el 2021:

Transparència

3 de cada 5 consumidors estan interessats a saber-ne més sobre l’origen dels aliments que consumeixen, per això és important que l’etiquetatge dels productes alimentaris contingui tota la informació quant a ingredients, caducitat, al·lèrgens i origen.

Productes a base de vegetals

La demanda de productes elaborats a partir de plantes serà una tendència que continuarà creixent aquest 2021, essent cada cop més global.

Productes a mida

Per al 64% dels consumidors, la personalització de la nutrició és un valor afegit que consideren important, i ha de tenir en compte les necessitats nutricionals, l’estil de vida i la constitució física.

Lliurament a domicili

Amb la pandèmia, cada vegada són més els consumidors que aposten per comprar aliments en línia. Per això, tenir presència en línia i comptar amb un sistema de venda i distribució a través d’Internet és cada cop més important.

Productes que reforcen el sistema immunitari

Amb l’amenaça sanitària de la COVID, 3 consumidors de cada 5 han augmentat el consum de productes que són beneficiosos per al sistema immunitari. També ha crescut l’interès per productes elaborats amb ingredients de procedència botànica.

La importància de la ciència

4 de cada 5 consumidors creuen que la ciència és clau per millorar l’alimentació, ja que, gràcies a la tecnologia, es poden desenvolupar nous productes.

L’estat d’ànim

Arran de la crisi sanitària, la salut mental ha esdevingut una prioritat per a molts. A causa de les limitacions imposades per la pandèmia, el consum d’aliments ha passat a ser clau per mantenir un bon estat d’ànim, fet que suposa una oportunitat per a la indústria alimentària.

Noves experiències

El 60% dels consumidors vol tastar nous sabors, aromes i textures.

Productes amb tocs exòtics

Amb la pandèmia, els consumidors volen tastar productes nous, exòtics, que els traslladin a un altre lloc.

Influencers

Els consumidors busquen inspiració a través de la televisió, de llibres de cuina, però també de les xarxes socials. Tot i així, 2 de cada 5 creuen que els influencers no són honestos sobre els productes que publiciten a través dels seus perfils.

A Proacciona, consultoria en seguretat alimentària de Barcelona, ​​estem compromesos amb la qualitat i la innocuïtat dels aliments. El nostre equip tècnic, amb més de 15 anys d’experiència, t’assessorarà i t’ajudarà a treure el màxim profit a la teva empresa del sector de l’alimentació perquè puguis oferir el millor de tu als teus clients i reduir costos. Som experts en la implantació del pla APPCC, i ho adaptem a la realitat de cada empresa, fent un seguiment continu per garantir al 100% la seguretat alimentària. També, certifiquem a les normes líder en seguretat dels aliments: IFS, BRCFSSC 22000.

T'AGRADA EL NOSTRE CONTINGUT?

Segueix-nos a les nostres xarxes socials

Categories

Formulari de contacte

¿Necesitas ayuda?