Fa unes setmanes la consultora Innova Market Insights publicava els resultats del seu estudi anual de tendències en la indústria alimentària i de begudes per al 2021. Aquesta anàlisi revela com ha evolucionat aquesta indústria arran dels canvis dhàbits de compra i alimentació generats per la COVID-19.
Estar al corrent de les tendències és imprescindible per adaptar-se a les demandes dels consumidors i mantenir-se a l’avantguarda. Aquestes són les que es preveu que marquessin el 2021:
Transparència
3 de cada 5 consumidors estan interessats a saber-ne més sobre l’origen dels aliments que consumeixen, per això és important que l’etiquetatge dels productes alimentaris contingui tota la informació quant a ingredients, caducitat, al·lèrgens i origen.
Productes a base de vegetals
La demanda de productes elaborats a partir de plantes serà una tendència que continuarà creixent aquest 2021, essent cada cop més global.
Productes a mida
Per al 64% dels consumidors, la personalització de la nutrició és un valor afegit que consideren important, i ha de tenir en compte les necessitats nutricionals, l’estil de vida i la constitució física.
Lliurament a domicili
Amb la pandèmia, cada vegada són més els consumidors que aposten per comprar aliments en línia. Per això, tenir presència en línia i comptar amb un sistema de venda i distribució a través d’Internet és cada cop més important.
Productes que reforcen el sistema immunitari
Amb l’amenaça sanitària de la COVID, 3 consumidors de cada 5 han augmentat el consum de productes que són beneficiosos per al sistema immunitari. També ha crescut l’interès per productes elaborats amb ingredients de procedència botànica.
La importància de la ciència
4 de cada 5 consumidors creuen que la ciència és clau per millorar l’alimentació, ja que, gràcies a la tecnologia, es poden desenvolupar nous productes.
L’estat d’ànim
Arran de la crisi sanitària, la salut mental ha esdevingut una prioritat per a molts. A causa de les limitacions imposades per la pandèmia, el consum d’aliments ha passat a ser clau per mantenir un bon estat d’ànim, fet que suposa una oportunitat per a la indústria alimentària.
Noves experiències
El 60% dels consumidors vol tastar nous sabors, aromes i textures.
Productes amb tocs exòtics
Amb la pandèmia, els consumidors volen tastar productes nous, exòtics, que els traslladin a un altre lloc.
Influencers
Els consumidors busquen inspiració a través de la televisió, de llibres de cuina, però també de les xarxes socials. Tot i així, 2 de cada 5 creuen que els influencers no són honestos sobre els productes que publiciten a través dels seus perfils.
A Proacciona, consultoria en seguretat alimentària de Barcelona, estem compromesos amb la qualitat i la innocuïtat dels aliments. El nostre equip tècnic, amb més de 15 anys d’experiència, t’assessorarà i t’ajudarà a treure el màxim profit a la teva empresa del sector de l’alimentació perquè puguis oferir el millor de tu als teus clients i reduir costos. Som experts en la implantació del pla APPCC, i ho adaptem a la realitat de cada empresa, fent un seguiment continu per garantir al 100% la seguretat alimentària. També, certifiquem a les normes líder en seguretat dels aliments: IFS, BRC i FSSC 22000.