BLOG

Desmentint mites sobre la seguretat alimentària

Hi ha moltes teories alimentàries falses que poden complicar la feina de seguir una dieta saludable. Aquests mites no només confonen els consumidors, sinó que influeixen de manera activa en els seus hàbits. Per això, en aquesta ocasió desmentim alguns dels mites alimentaris més comuns actualment. A Proacciona, consultoria en seguretat alimentària de Barcelona, ​​portem més de 15 anys ajudant a garantir la seguretat alimentària a tot tipus d’empreses.

Principals mites alimentaris

A continuació, t’expliquem quins són alguns dels diferents mites alimentaris que hi ha a la societat actual:

Els aliments congelats són menys nutritius que els frescos

El procés de congelació no canvia la qualitat dels aliments, per la qual cosa el peix o la carn congelats tenen les mateixes propietats que els aliments que mengem frescos. Això sí, cal tenir en compte que estiguin ben descongelats. Així que tenint en compte que els aliments congelats no perden el contingut nutricional, els menjars congelats poden ser una excel·lent manera de mantenir-se saludable.

Els adults no han de prendre llet ni altres lactis

El consum de productes lactis, com ara llet, formatge i iogurt, s’associa a una millor qualitat de la dieta i un menor risc cardiovascular. A la data, hi ha evidència contradictòria respecte al seu ús, per la qual cosa es recomana no abusar-ne. Si bé és cert que els lactis no són un aliment imprescindible a la nostra dieta, l’evidència mèdica demostra que les persones que consumeixen llet i derivats tenen una esperança de vida més gran que els que consumeixen poca o res.

El sucre és necessari per al cervell

Va néixer el mite que el cervell humà necessita sucre per funcionar correctament. Tot i això, el combustible que necessita és la glucosa, no el sucre. Aquest carbohidrat es pot afegir de diverses maneres, com la sacarosa o altres sucres lliures continguts en aliments industrials o refrescos.

Cultura de seguretat alimentària

Les dietes vegetarianes no són saludables

S’ha demostrat que una dieta vegetariana correctament planificada, independentment del tipus, és saludable, nutricionalment adequada i pot proporcionar beneficis per a la salut per a la prevenció i el tractament de certes malalties.

Prendre una mica de vi és bo per al cor

Durant dècades, el vi s’ha considerat beneficiós per a la salut cardiovascular a causa del contingut en antioxidants. Tot i això, beure alcohol pot tenir efectes immediats, augmentant el risc de moltes conseqüències per a la salut. No obstant això, hi ha certs aliments, com el te, els fesols, els nabius, les magranes i altres, que contenen aquests antioxidants en major quantitat.

Les preguntes sobre seguretat alimentària més comunes

A més d’aquests mites, hi ha algunes preguntes que es repeteixen molt entre els consumidors. A continuació, us hem preparat un petit llistat amb algunes de les preguntes que més fan els consumidors:

  1. Els greixos vegetals són millors que els animals?: Això depèn de la seva respectiva composició d’àcids grassos. En general, podem dir que els greixos vegetals tenen una proporció més gran d’àcids grassos insaturats, que són bons per a la nostra salut cardiovascular, mentre que els greixos animals tenen una proporció més gran d’àcids grassos saturats.
  2. Els productes sense sucre són bons per aprimar-se?: Els productes sense sucre generalment són per a persones que necessiten controlar els nivells de sucre a la sang, no per a persones que necessiten controlar el seu pes.
  3. He de beure o no aigua als àpats?: Es recomana beure d’1,5 a 2 litres d’aigua al llarg del dia, que pots prendre durant el menjar o en acabar. La set sol presentar-se durant els àpats, la qual ha de ser saciada hidratant-nos adequadament, cosa que també ens ajudarà a percebre millor el sabor dels aliments.
  4. S’ha de prendre fruita en els àpats o fora?: Menjar una ració de fruita sempre és una bona opció, i es recomana menjar almenys 3 racions al dia, sempre que no substitueixi el consum d’altres aliments, que també és necessari per equilibrar la nostra dieta.

Consultoria en seguretat alimentària de Barcelona

A Proacciona som experts en seguretat alimentària, i portem més de 15 anys ajudant empreses d’aquest sector per certificar-se a BRC, IFS i FSSC 22000. A més, amb la nostra app homologada Total Food Control podràs portar el control de la traçabilitat dels teus productes per garantir la seguretat alimentària. Si teniu qualsevol dubte, podeu omplir el formulari de contacte i us respondrem el més ràpid possible.

T'AGRADA EL NOSTRE CONTINGUT?

Segueix-nos a les nostres xarxes socials

Categories

Formulari de contacte

¿Necesitas ayuda?