BLOG

Requisits per a la venda online d’aliments

La venda online d’aliments ha augmentat de forma exponencial en els darrers anys. Les empreses posen moltes facilitats perquè tothom pugui comprar aliments còmodament des de casa i rebre’ls en pocs dies. No obstant això, és fonamental que totes les empreses que venen aliments online garanteixin la seguretat alimentària de tots els productes i compleixin totes les normes establertes. A continuació, t’expliquem quins són els requisits que s’han de complir per a la venda online d’aliments.

Avantatges de vendre productes alimentaris online

  1. Els consumidors tenen més informació, varietat i opcions per triar els productes.
  2. Molt estalvi de temps en comprar.
  3. Sense restriccions geogràfiques, permet expandir el negoci a qualsevol lloc, estenent-se a altres localitats que ofereixin facilitats administratives i baixos costos.
  4. El cost és molt més baix que el negoci comercial tradicional.
  5. Hi ha més facilitat per formular estratègies de màrqueting per volum, cupons i descomptes.
  6. Sense límits de temps, afavoreix la conciliació familiar i adapta la feina al teu horari i ritme de vida.
  7. Digitalitza el negoci per reduir costos a un nivell veritablement assequible per a tots els pressupostos.

Quins requisits has de complir per a la venda online d’aliments?

Com qualsevol altra empresa alimentària, cal complir certs requisits. Per exemple, han d’estar inscrits al Registre Sanitari i complir amb la normativa de seguretat alimentària, per garantir que els productes comercialitzats són segurs i no suposen un risc per als consumidors. Aquests són els requisits generals de seguretat alimentària:

  • No vendre aliments insegurs.
  • Assegurar que els aliments que venen compleixen els requisits de la legislació alimentària pertinent.
  • Garantir la traçabilitat a totes les etapes de la cadena de producció i distribució.
  • Procedir a la retirada dels productes que no compleixin els requisits de seguretat i cooperar amb les mesures adoptades pels fabricants o les autoritats competents.
  • Quan es consideri que algun dels aliments que comercialitzen pot ser nociu per a la salut de les persones, ho han de comunicar immediatament a les autoritats competents.
Cultura de seguretat alimentària

Informació obligatòria a la web de venda online

Tant la informació de l’empresa com dels productes alimentaris que es venen, han d’aparèixer al lloc web seguint unes bones pràctiques d’informació. La informació mínima que cal proporcionar sobre l’empresa és la següent:

  • Nom o denominació social.
  • Domicili, residència o direcció d’un dels seus establiments permanents a Espanya.
  • Adreça de correu electrònic.
  • Qualsevol altra dada que permeti establir una comunicació directa i efectiva.
  • Les dades d’inscripció en el registre mercantil.
  • Número d’identificació fiscal (NIF).
  • Informació clara i precisa sobre el preu del producte o servei, indicant si inclou impostos i tramesa.
  • Els codis de conducta i la manera de consultar-los electrònicament.
  • Si l’activitat requereix autorització administrativa prèvia: Dades d’autorització i acreditació d’identitat de l’autoritat competent responsable de la supervisió.
  • Si s’exerceix una professió regulada: Les dades establertes a l’article 10 d) de la Llei 34/2002.

A més, quan el consumidor rebi el producte alimentari a casa, també ha de trobar la mateixa informació a l’etiqueta com si el comprés en un establiment físic.

Venda online d’aliments a través de plataformes de venda o xarxes socials

Les plataformes de venda (Amazon, Alibaba, eBay…) i les xarxes socials generalment actuen com a intermediaris, permetent comprar i vendre aliments de forma legal als seus llocs, però no són responsables dels productes venuts pels seus proveïdors.

Com a venedor, ha de complir amb els requisits d’operador d’aliments anteriors i proporcionar totes les dades a la plataforma. En cas de qualsevol reclamació, la responsabilitat serà del venedor i no té res a veure amb la plataforma o la xarxa social.

Consultoria en seguretat alimentària de Barcelona

A Proacciona, portem més de 15 anys ajudant empreses del sector de l’alimentació a implantar el pla APPCC, certificats IFS, BRC, FSSC 22000 i garantir la seguretat alimentària de tots els seus productes. Si vols digitalitzar la comercialització del teu producte, no dubtis a contactar-nos. Et guiarem a través del procés perquè el teu negoci compleixi les regulacions per a la venda d’aliments online.

A més, disposem d’un software de traçabilitat alimentària anomenat Total Food Control que permet gestionar l’estoc, proveïdors, traçabilitat… de tots els teus productes. Fes clic al següent enllaç per registrar-te i obtenir una prova totalment gratis de 10 dies: CLICK AQUÍ.

T'AGRADA EL NOSTRE CONTINGUT?

Segueix-nos a les nostres xarxes socials

Categories

Formulari de contacte

¿Necesitas ayuda?