/* JS para menú plegable móvil Divi */

BLOG

Com atendre visites a la Indústria alimentària?

A tota empresa del sector de l’alimentació es produeixen multitud de visites. Poden ser amb finalitats comercials, empresarials, institucionals, etc. Independentment del motiu, cal aprofitar aquestes visites per potenciar la marca i generar una proximitat més gran amb les persones que vinguin de visita.

És per això que hem d’assegurar que se segueixi un protocol cada cop que algú vingui a la nostra empresa. A continuació us hem preparat diversos consells que us ajudaran a saber quins aspectes tenir en compte per planejar una bona visita.

Tipus de visites a la indústria alimentària

Com hem dit anteriorment, la finalitat d’una visita pot ser molt variable. Des de coneguts que vinguin de manera molt personal fins a altres empreses o institucions molt formals. Per això, cal identificar ràpidament qui és la persona que vindrà de visita, quin és l’objectiu i com l’hem de tractar perquè quan surti tingui una bona imatge de l’empresa. Alguns dels principals tipus de visites són:

  • Comercials: Solen donar-se per conèixer els processos i l’equip per arribar a un acord comercial. Probablement siguin les que més es repeteixin i han d’estar molt pautades.
  • Empresarials: Encara que s’assemblin a les visites comercials, la persona que atenguem probablement sigui un directiu d’una altra empresa i caldrà actuar de la manera més professional possible.
  • Institucionals: Són molt importants per a la imatge de marca i autoritat que ens visita. El temps de cada esdeveniment ha de ser molt controlat.
  • Personals: Ja siguin amics o coneguts que vinguin a visitar l’empresa, també cal tractar-los de la millor manera possible.

Aspectes a tenir en compte per a la planificació de visites

Ara que ja coneixes els diferents estils de visites que pots tenir al teu negoci, t’expliquem alguns conceptes a tenir en compte per treure el màxim profit de la visita i que la persona surti amb una bona impressió de l’empresa.

Protocol d’actuació

Recomanem desenvolupar formalment i per escrit un protocol d’actuació detallant els passos a seguir, tenint en compte aspectes com el tipus de visita, el motiu, el nombre de participants i la durada. D’aquesta manera, qualsevol treballador tindrà les pautes necessàries per intervenir i actuar segons els objectius de l’empresa.

Els convidats

Si ets tu qui organitza la visita en lloc d’una sol·licitud externa, determina qui convidaràs en cada cas en funció dels requisits comercials, institucionals o publicitaris. No és el mateix organitzar una visita per a un client potencial que allotjar una autoritat.

Rebuda

El grau d’atenció es determinarà segons el nivell del visitant. Les visites de més alt nivell les rep el lloc més alt de l’empresa, les visites de segon nivell les reben els llocs directius i les visites generals les reben els departaments o els caps de departament involucrats en les visites.

Espai i logística

Tria i prepara llocs per visitar, fins i tot on esperen els convidats mentre arriben els altres.

Cal consultar amb antelació el material i l’equip necessari per realitzar la visita i contractar tots els serveis necessaris per a la jornada.

El recorregut

Planifica un itinerari fàcil i còmode que mostri allò que realment vol veure el visitant. Verifica que tot estigui en perfecte estat de neteja i funcionament i elimina les obstruccions arquitectòniques si n’hi hagués.

El comiat

Aquesta és una de les etapes a què més atenció has de prestar, perquè per molt bé que vagi una visita, un acabat descuidat pot arruïnar el conjunt. Fes una cerimònia de comiat, agraeix als convidats la seva presència i mira de deixar un bon sabor de boca.

Consells per gestionar visites correctament

  • Confirmeu la data, hora, nombre de persones, noms, clients, països, etc.
  • Preparar i acordar una agenda realista basada en els interessos del client, no gaire àmplia.
  • Extrem ordre i neteja.
  • Fes les presentacions adequades a la recepció i dóna’ls una benvinguda clara i càlida.
  • Acomodar l’idioma i la cultura del visitant.
  • Fes una breu introducció abans d’anar a la instal·lació, a més d’oferir informació bàsica, perquè quedi clar a quina empresa estan visitant (imatge, lema, valors).
  • Assessorar i aplicar les normes d’higiene aplicables als visitants.
  • Proporcionar roba protectora i equip de protecció personal.
  • Recorre la instal·lació seguint el flux del procés i explica el pla de control de manera senzilla.
  • Acaba amb una degustació del producte.
  • Doneu-los un petit regal o record de l’empresa.

Consultoria en seguretat alimentària de Barcelona

Proacciona és una empresa de consultoria en seguretat alimentària amb seu a Barcelona, ​​som experts a assessorar i orientar en seguretat alimentària empreses del sector alimentari. A més, portem més de 15 anys implantant els certificats BRC, IFS, FSSC 22000 i el pla APPCC. Només heu d’emplenar el formulari de contacte perquè puguem resoldre tots els vostres dubtes en el menor temps possible.

T'AGRADA EL NOSTRE CONTINGUT?

Segueix-nos a les nostres xarxes socials

Categories

Formulari de contacte

¿Necesitas ayuda?