/* JS para menú plegable móvil Divi */

Registre Sanitari

Què és el registre sanitari?

El Registre Sanitari és un requisit administratiu i legal que han de complir les empreses de l’àmbit alimentari abans de comercialitzar els seus productes. El registre sanitari no s’aplica als establiments detallistes (amb alguna excepció). El propòsit principal és garantir la traçabilitat i el control de l’autoritat competent. Alguns punts clau del registre sanitari són:

obtenir el registre sanitari d'aliments per a empreses alimentàries
  • Control oficial: Assegura que els productes i les empreses tindran un control de l’autoritat competent.
  • Revisió i aprovació: En el cas de productes d’origen animal l’autoritat competent n’autoritza la comercialització.
  • Informació Obligatòria: Revisió de la informació de l’etiqueta del producte i aprovació.
  • APPCC: Compliment i aprovació del pla APPCC de l’empresa.

Qui està obligat a tenir el Registre Sanitari?

Les empreses alimentàries necessiten el registre quan hagin d’iniciar una activitat i ho han de sol·licitar abans d’iniciar-la. També s’ha de comunicar a les autoritats competents qualsevol modificació a les instal·lacions. Estan obligades a obtenir el registre sanitari les empreses alimentàries que impliquen:

La producció, la transformació i l’elaboració i/o l’envasament d’aliments.

L’emmagatzematge i/o distribució i/o envasament de productes.

La importació de productes de països que no pertanyen a la Unió Europea.

Les empreses que venen aliments en línia encara que sigui directament al consumidor.

A més, aquest certificat és obligatori per a totes aquelles empreses que desenvolupen una activitat relacionada amb:

Aliments i productes alimentaris per al consum humà.

Materials o objectes que estaran en contacte amb els aliments.

Coadjuvants tecnològics que es fan servir per elaborar aliments.

Pregunta a un tècnic
tel. 661761905

Com obtenir el Registre Sanitari?

A Proacciona, consultoria en seguretat alimentària i APPCC a Barcelona, ​​ens encarreguem de tots els tràmits de sol·licitud del Registre General Sanitari d’Empreses Alimentàries (RGSEAA). El nostre equip tècnic assegurarà que la teva empresa compleix els requisits de seguretat alimentària per aconseguir el registre sanitari.

Ens ocupem dels tràmits necessaris per a la inscripció perquè tu no t’hagis de preocupar per res. Un cop sol·licitat el certificat sanitari, us acompanyem durant la inspecció de sanitat a les instal·lacions, que serveix per analitzar l’estat de l’empresa i la seva activitat. L’inspector de sanitat també ha de verificar que la documentació sanitària estigui en regla.

1 Certificat digital

Si encara no en tens, sol·licita el certificat digital actiu

2 Formulari de Sanitat

T’ajudem a preparar el formulari i la documentació de Sanitat

3 Presentació

Presentació telemàtica de la documentació amb el certificat digital

4 Número de Registre Sanitari

Rebràs un correu oficial i la carta de pagament de taxes


Si el vostre producte no és d’origen animal, ja podeu començar a treballar


Si el vostre producte és d’origen animal, haureu d’esperar la inspecció de Sanitat

Tingues la documentació sobre APPCC i prerequisits sempre preparada

Requisits per sol·licitar el registre sanitari

Aquests són els principals requisits i la documentació que has de tenir preparada per obtenir el certificat de sanitat a la teva empresa alimentària:

  1. Disposar d’un sistema d’Anàlisi de Perills i Punts de Control Crítics (APPCC), que garanteixi la seguretat dels aliments.
  2. Garantir les millors condicions d’higiene a les instal·lacions, mitjançant mesures bàsiques d’higiene i un sistema de gestió de la traçabilitat.
  3. Assegurar que l’aigua que s’utilitza compleix amb la legislació corresponent.
  4. Garantir la higiene en els acabats i els materials utilitzats.

Consultoria en Seguretat Alimentària

Com hem dit anteriorment, a Proacciona som experts en la implantació del registre sanitari i podem ajudar-te a garantir la seguretat alimentària dels teus productes. El número de registre sanitari és el codi que garanteix que l’empresa alimentària està autoritzada per realitzar la seva activitat. La seva expedició se situa al voltant dels 30 dies des de la petició d’inscripció, amb un termini màxim de 3 mesos, encara que no hi ha un temps concret.

Necessites ajuda per obtenir el certificat sanitari?

Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.

T’ajudem amb els tràmits per aconseguir el número de registre sanitari de manera fàcil i ràpida.

    condiciones legales

    política de privacidad

    Preguntes sobre el Registre Sanitari

    A continuació trobareu respostes detallades als dubtes més comuns relacionats amb el procés d’obtenció i manteniment del registre sanitari. Si teniu qualsevol altre dubte o necessiteu l’ajuda d’un expert, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres.

    Quins productes no requereixen registre sanitari?

    Els establiments minoristes sotmesos a control municipal no necessiten ni han de sol·licitar el Registre Sanitari, només han de sol·licitar el Registre Minorista a l’Ajuntament corresponent.

    Com verificar el Registre Sanitari?

    A la pàgina de Sanitat de cada CCAA.

    Quan dura el Registre Sanitari?

    El Registre Sanitari no té caducitat, una vegada concedida l’empresa estarà sotmesa al control oficial corresponent.

    Què passa si un producte no té registre sanitari?

    L’empresa estarà sotmesa al règim sancionador segons consideri l’autoritat sanitària competent.

    ¿Necesitas ayuda?