El Registre Sanitari d’aliments

El Registre General Sanitari d’Empreses Alimentàries i Aliments (RGSEAA)

Què és el registre sanitari d’aliments?

Com obtenir el registre sanitari

Caduca el RGSEAA?

Quan és obligatori el registre sanitari?

Excepcions al registre sanitari

Requisits per sol·licitar el registre sanitari

Què és el registre sanitari d’aliments?

Obtenir el Registre General Sanitari d’Empreses Alimentàries i Aliments (RGSEAA) és el primer pas obligatori per iniciar una activitat a la indústria de l’alimentació. Totes les empreses que vulguin presentar la sol·licitud han de complir una sèrie de requisits per a obtenir-lo.

obtenir el registre sanitari d'aliments per a empreses alimentàries

L’objectiu d’aquest certificat de sanitat per a una empresa és protegir la salut pública i els interessos dels consumidors, facilitat així el control per part de les empreses dels establiments i productes. El número de registre sanitari garanteix que les instal·lacions han sigut autoritzades per l’autoritat sanitària-

Per aconseguir l’autorització sanitària per a vendre aliments, cal complir amb l’actual normativa tècnic-sanitària de la Unió Europea. Està regulada pel Reial Decret 191/2011 del 18 de febrer.

Com obtenir el registre sanitari?

com aconseguir el registre sanitari d'aliments per a empreses alimentàries

A Proacciona, consultoria en seguretat alimentària i APPCC de Barcelona, som experts en la tramitació del registre sanitari d’aliments. Ens encarreguem de tots els tràmits per a obtenir el Registre General Sanitari d’Empreses Alimentàries (RGSEAA). Ens assegurem que la teva empresa alimentària compleix els requisits de seguretat alimentària per aconseguir el certificat. 

Ens ocupem dels tràmits necessaris per a la inscripció al registre, perquè tu no t’hagis de preocupar de res. Un cop sol·licitat el certificat sanitari, t’acompanyem durant la inspecció de sanitat a les instal·lacions i en fem el seguiment posterior per garantir que se segueixen complint els requisits i evitar possibles sancions o la retirada del registre sanitari. T’ajudem? Omple el formulari del final de la pàgina i ens posarem en contacte amb tu l’abans possible. 

1 Certificat digital

Si encara no el tens, sol·licita el certificat digital actiu

2 Formulari de Sanitat

T’ajudem a preparar el formulari i la documentació de Sanitat

3 Presentació

Presentació telemàtica de la documentació amb el certificat digital

4 Número de Registre Sanitari

Rebràs un correu oficial i la carta de pagament de taxes


Si el teu producte no és d’origen animal, ja pots començar a treballar


Si el teu producte és d’origen animal, hauràs d’esperar la inspecció de Sanitat

Tingues la documentació sobre APPCC i prerequisits sempre preparada

Pregunta a un tècnic
tel. 661761905

Caduca el RGSEAA?

El registre sanitari no caduca, tot i que la seva vigència tampoc dura per sempre. El certificat de sanitat es pot revocar en cas que es detecti que s’estan incomplint les obligacions en matèria de seguretat alimentària i higiene dels aliments.

Per tal d’evitar aquesta situació, un cop obtingut el certificat sanitari, ens assegurem que l’empresa alimentària segueix complint els requisits per evitar possibles sancions que derivin en la retirada del registre sanitari.

Quan és obligatori el registre sanitari?

El certificat de sanitat és obligatori per a les empreses alimentàries amb seu a Espanya que desenvolupen una activitat relacionada amb:

Aliments i productes alimenticis per al consum humà

Aliments i productes alimentaris per al consum humà

Materials o objectes que estaran en contacte amb els aliments

Materials o objectes que estaran en contacte amb els aliments

Coadjuvants tecnològics que s'utilitzen per a elaborar aliments

Coadjuvants tecnològics que s’utilitzen per a elaborar aliments

I si l’activitat de l’empresa d’alimentació implica:

La producció, transformació, elaboració i/o envasat d’aliments

L’emmagatzematge i/o distribució i/o envasat de productes

La importació de productes de països que no pertanyen a la Unió Europea

Les empreses que venen aliments online encara que sigui directament al consumidor

quan és obligatori sol·licitar el registre sanitari d'aliments

A més, les empreses alimentàries necessiten el registre sanitari per a aliments quan vagin a iniciar una activitat i han de sol·licitar-lo abans d’iniciar-la. També, és important tenir en compte que s’ha de comunicar a les autoritats competents qualsevol modificació en les instal·lacions o nou projecte que es porti a terme.

Excepcions al
registre sanitari

Les empreses que manipulen, transformen, envasen, emmagatzemen o serveixen aliments per a la seva venda o entrega in situ al consumidor no estan obligades a sol·licitar el registre de sanitat. Per exemple, les botigues que venen al detall, els restaurants, les cafeteries, els bars o els forns de pa són excepcions.

Requisits per sol·licitar el registre sanitari

Per obtenir el certificat de sanitat per a una empresa és necessari:

Disposar d’un sistema d’Anàlisi de Perills i Punts de Control Crítics (APPCC), que garanteixi la seguretat dels aliments

Garantir les millors condicions d’higiene a les instal·lacions, a partir de mesures bàsiques d’higiene i un sistema de gestió de la traçabilitat

Assegurar que l’aigua que s’utilitza compleix amb la legislació corresponent

Garantir la higiene en els acabats i en els materials utilitzats

Necessita la teva empresa el registre sanitari? Resol els teus dubtes omplint el formulari?

T’ajudem amb els tràmits per aconseguir el número de registre sanitari de forma fàcil i ràpida.

    La venta en el mateix municipi no requereix de Registre Sanitari. Et recomanem que tinguis en compte això "proacciona.es/consultoria-appcc"

    Taxes oficials no incloses en cap cas

    condicions legals

    política de privacitat

    ¿Necesitas ayuda?
    /* JS para menú plegable móvil Divi */