BLOG

Com evitar els principals errors a les auditories de qualitat
prevenir errores en auditorias de calidad

Evitar els errors en auditories de qualitat són claus per certificar-nos en un Sistema de Gestió de Qualitat, com ara IFSBRCFSSC 22000, així com per renovar la nostra certificació.

Errors en auditories de qualitat

Planifica l’auditoria

Un dels principals errors a les auditories de qualitat és una mala planificació per part de l’empresa auditada. Per això cal preparar l’auditoria amb antelació. Això inclou, principalment:

  • Assegurar-se que quan vinguin els auditors, els sectors de l’organització respectius puguin atendre’ls perfectament. Per això, l’auditoria no pot coincidir amb cap altre esdeveniment important per a l’empresa.
  • Preparar una agenda, i posar-la a disposició de l’auditor, on també s’incloguin els horaris de descans i dinar.
Classificació NOVA

Defineix les responsabilitats de cada membre de lempresa

Assumir responsabilitats alienes és un error comú a les auditories externes. Se sol confondre la responsabilitat de la persona encarregada d’un departament amb la responsabilitat del control del sistema de gestió de qualitat. La persona responsable del Sistema de Gestió de la Qualitat de l’empresa sol assumir tota la càrrega de responsabilitat si s’estableix alguna “no-conformitat” en un altre departament, perquè és la persona que s’encarrega del Departament de Qualitat.

Intervé només quan calgui

Parlar massa és un dels errors més comuns, ja que els nervis poden fer que intervinguem més del compte intentant demostrar més experiència o coneixement.

Els auditors són professionals que s’han format per poder fer a la perfecció una auditoria, per això cal limitar les intervencions a respondre preguntes de l’auditor o mostrar evidències, i mai per distreure la seva atenció.

Poseu a disposició només els documents necessaris

De vegades hi ha tendència a proporcionar molts documents, ja que, erròniament, s’interpreten els requisits de la norma amb la necessitat de generar documents diferents. Per això, cal limitar-se a mostrar a l’auditor només els documents que sol·licita la norma, ja que són els estrictament necessaris per al bon funcionament del sistema. A més, és convenient optimitzar els registres, per exemple fent servir una única plantilla, per presentar-los de forma ordenada i condensada.

Classificació NOVA

Mantingues una bona actitud

De vegades, les persones que treballen en sectors on la qualitat adquireix una gran importància, adopten una actitud errònia amb l’auditor. Sovint confonen les preguntes de l’auditor amb una avaluació personal o el qüestionament de la seva feina, cosa que si se suma la petició d’evidències, pot provocar reaccions adverses.

És per això que l’auditat ha de ser conscient que la feina que realitza l’auditor consisteix a preguntar i demanar evidències físiques, i que no són les persones les que estan sent avaluades, sinó el sistema de gestió i els mecanismes que es fan servir per tenir-lo sota control.

Involucra la direcció

Generalment, l’alta direcció de l’empresa sol estar molt ocupada, cosa que en dificulta la localització i la participació. Tot i això, és imprescindible tenir en compte que per superar una auditoria de qualitat amb èxit, la direcció ha d’estar involucrada. De fet, un requeriment de les normes és que durant el procés de revisió per la direcció, aquesta ha de ser present.

T'AGRADA EL NOSTRE CONTINGUT?

Segueix-nos a les nostres xarxes socials

Categories

Formulari de contacte

¿Necesitas ayuda?