BLOG

IFS Split Assessment Què és i com funciona?
IFS Split Assessment

IFS ha creat aquest any una nova modalitat per a les seves avaluacions: IFS Split Assessment. Consisteix en un model semipresencial, on part de l’avaluació es realitza de forma remota, per tal de reduir els riscos de contagi per Covid-19. Tot i així, des d’IFS, estan convençuts que les visites in situ són necessàries per avaluar eficaçment les bones pràctiques de fabricació o distribució i higiene, per això, almenys un 50% de l’avaluació s’ha de fer en persona a les instal·lacions. Continua llegint! T’expliquem amb més detall en què consisteix IFS Split Assessment, quan és aplicable, com funciona i els passos per planificar aquesta modalitat d’avaluació. Prefereixes un resum? Trobareu una infografia amb la informació sintetitzada al final de l’entrada.

Què és IFS Split Assessment?

Per tal de reduir els riscos de transmissió de Covid-19 durant les avaluacions, IFS ha creat aquest model dual que combina visites in situ per avaluar les pràctiques de fabricació i distribució, i la revisió de la documentació de manera remota.

És una opció voluntària i ha de ser acordada per avançat per lorganisme de certificació i lempresa subjecta a aquesta. Així mateix, la raó per la qual s’ha optat per IFS Split Assessment quedarà reflectida a l’informe d’avaluació IFS.

Quan és aplicable?

IFS Split Assessment és aplicable a les avaluacions de recertificació de tots els programes IFS Standards i Global Markets (nivell intermedi), a excepció d’IFS Broker, que es caracteritza per un protocol remot complet.

Així mateix, es pot sol·licitar tant per a avaluacions anunciades com sense avís previ, encara que la fase remota sempre es programarà.

Prioritat de les avaluacions in situ

IFS determina que les visites in situ s’han de fer abans de l’avaluació remota, i que, almenys, el 50% del total de la valoració s’ha de fer en persona. Així mateix, la revisió de la documentació, de forma no presencial, s’ha de fer durant els 14 dies posteriors a la visita per part d’un auditor que hagi participat a la primera part de l’avaluació.

Divisió de tasques de IFS Split Assessment

Avaluació in situ

  • Processos de producció/activitats logístiques.
  • Àrees de recepció, emmagatzematge i despatx, incloent càrrega i descàrrega, i la verificació de les unitats de transport.
  • Bones pràctiques de fabricació (GMP), incloses les activitats de manteniment i reparació, higiene, control de plagues i activitats de neteja.
  • Dispositius de control (per exemple, bàscules, termòmetres).
  • Personal i instal·lacions sanitàries.
  • Àrees externes, inclosa l’eliminació de deixalles.
  • Verificació que el Sistema de Gestió de Qualitat i Seguretat del Producte (incloent-hi HACCP/Avaluació de Riscos) aborda totes les parts aplicables de l’operació de l’empresa avaluada.
  • Investigació de les troballes de la darrera avaluació i la implementació d’accions correctives.

Avaluació remota

Aquesta part té com a objectiu verificar la informació recopilada en persona i l’avaluació de requisits addicionals, i consisteix a:

  • Revisió i inspecció de la documentació i registres.
  • Reunió de tancament.

Passos per planificar un IFS Split Assessment

Aquests són els passos per a la planificació de la renovació de la certificació amb la modalitat dual:

  1. L’empresa ha d’aclarir per endavant amb els clients si accepten un certificat basat en l’Split Assessment d’IFS.
  2. El lloc que s’avaluarà i el seu organisme de certificació han de fer una avaluació de riscos per identificar si és tècnicament possible. En aquest sentit, és responsabilitat de l’organisme de certificació garantir la seguretat, protecció i confidencialitat de les dades, a més de decidir quines tecnologies de la informació s’utilitzaran.
  3. L’organisme de certificació i el lloc avaluat han de comptar amb una infraestructura de tecnologia de la informació adequada (per exemple, accés a Internet).
  4. L’empresa avaluada assegureu-vos de tenir una versió digital disponible de tots els documents i registres rellevants.

Consultoria en seguretat alimentària i APPCC de Barcelona

A Proacciona, consultoria en seguretat alimentària de Barcelona, ​​comptem amb un equip de tècnics amb més de 15 anys d’experiència que us assessoraran per implantar la norma IFS Food. A més, també implantem la resta de normes IFS, així com la norma BRCFSSC 22000. T’ajudem? Omple el formulari que trobaràs al final de la pàgina i ens podrem en contacte amb tu.

 

IFS Split Assessment

T'AGRADA EL NOSTRE CONTINGUT?

Segueix-nos a les nostres xarxes socials

Categories

Formulari de contacte

¿Necesitas ayuda?