BLOG

Tot el que has de saber sobre els Superaliments
superalimentos que es

No és una novetat que els superaliments estan a la boca de tots i són una de les tendències estrella en alimentació. Podeu trobar una infinitat d’articles i opinions sobre aquests aliments. Aquí t’expliquem quins són els superaliments, les seves propietats principals, com els has de consumir i els estudis científics que hi ha al darrere. Continua llegint aquest article i aprèn tot allò que has de saber sobre els superaliments abans de començar a consumir-los.

Què són els Superaliments?

És complicat donar una definició exacta de superaliment o superfood ja que no hi ha cap definició científica d’aquesta paraula. A més, és una paraula que s’ha posat molt de moda pels mitjans de comunicació amb titulars atribuint propietats miraculoses i exagerant-ne la composició.

En general, els superaliments són aliments amb nutrients que destaquen significativament i, per tant, consumir-los és beneficiós per a la salut. Aquests solen ser aliments exòtics que no estem molt familiaritzats amb ells i es troben tal qual a la natura. Com que no són processats industrialment conserven tots els seus nutrients concentrats en petites quantitats de gran densitat. Alguns exemples d’aquests aliments són: gingebre, llavors de chía, blat de moro morat, te matxa, baies de goji, lúcuma, sucre de coco, herba de blat, baobab, etc.

Encara que no hi hagi una definició legal i científica de què són els superaliments, qualsevol aliment que compleixi amb les característiques anomenades anteriorment, podem considerar-ho dins aquest grup. Tot i això, el valor nutricional no ho és tot i no és recomanable centrar la dieta únicament en aquests productes.

Classificació NOVA

Com s’han de consumir els Superaliments?

Com hem dit anteriorment, els superaliments es troben tal com a la natura i no han passat per cap procés industrial. Per tant, el millor és consumir-los crus o amb una cocció ràpida. El motiu principal és que en cuinar aliments, es perden part dels nutrients i deixarien de tenir aquestes propietats tan característiques.

També has de tenir en compte que no hi ha el superaliment perfecte que conté tots els nutrients necessaris per al cos humà. Per tant, cal portar una alimentació variada per aconseguir el millor estat de salut possible. Barrejar aliments saludables amb superaliments farà que la dieta contingui tots els macro i micronutrients necessaris com a proteïnes, vitamines, minerals, etc.

Estudis científics sobre els Superaliments

Tot i que darrerament els superaliments s’han fet molt populars i poden trobar-se en tota mena de titulars, hi ha investigacions científiques al darrere. És cert que són aliments amb molts més nutrients que els aliments processats. Però en el moment en què s’atribueixen qualitats miraculoses, caiem a l’exageració. Per descomptat que els superaliments no poden curar malalties greus o protegir-nos-en per si mateixos. Lús daquests aliments en conjunt amb una dieta saludable ens pot ajudar a mantenir un estil de vida saludable.

Les propietats que se’ls atribueix als superaliments estan avalades per diversos estudis científics. Això no vol dir que menjant goji viuràs més, no hem d’exagerar les propietats d’aquests aliments. Nosaltres recomanem fixar-nos en les conclusions avalades i no en les conclusions atrevides que cerquen titulars.

Classificació NOVA

Llista de Superaliments

Igual que passa amb tots els aliments, podem dividir els superaliments en diversos grups. A continuació t’expliquem els principals grups de superaliments que existeixen i quins productes es troben a cadascun d’ells:

  • Algues: Aquestes “plantes de mar” tenen múltiples nutrients com les vitamines A, C, D, E, B1, B2, ferro, fibra, sodi i molt més. Es poden considerar indispensables en una dieta saludable pel seu contingut alt en nutrients essencials per als ossos. Les algues més populars són l’espirulina i l’alga kombu.
  • Arrels: Solen implementar-se com a ingredients en suplements degut a tots els beneficis. Les arrels poden tenir propietats antiinflamatòries, potenciar enzims antioxidants del cos, estimular la circulació i la digestió entre altres coses. Alguns exemples d’arrels són el gingebre i la cúrcuma.
  • Llavors: Es caracteritzen per ser una font de greixos saludables i proteïnes. A més, alguns estudis mostren com les llavors de carbassa entre d’altres tenen un alt contingut en magnesi, manganès i zinc. Un altre exemple de llavors és la chía.
  • Cereals i pseudocereals: Hi ha molts grans petits amb propietats que augmenten la seva popularitat. Algunes de les seves característiques que els converteixen en superaliments són: molta proteïna, poques calories i l’absència de gluten. Alguns exemples són el teff, la quinoa i el blat sarraí.
  • Llegums: Hi ha una gran varietat de llegums que es fan servir en l’alimentació humana. Algunes de les seves propietats consisteixen a tenir una gran font de proteïnes, fibra, nutrients, ferro, zinc, ser baixes en greixos i no portar gluten. Un exemple n’és l’adzuki.

A Proacciona, consultoria en seguretat alimentària a Barcelona, ​​portem més de 15 anys ajudant empreses com la teva a gestionar i declarar els al·lèrgens que puguin contenir els seus productes. Oferim un ampli ventall de serveis, des de cursos de formació online  acreditats, fins a implantació del pla APPCC i certificacions internacionals d’alt nivell com IFSBRC, que acreditaran el teu compromís en matèria de seguretat alimentària. Estem al costat de les empreses en tot moment, per assessorar-les en aspectes legals i normatius, proposar millores i canvis, actualitzar documents, resoldre problemes pràctics o no conformitats derivades d’actes oficials. Omple el formulari que trobaràs a continuació i ens posarem en contacte amb tu.

T'AGRADA EL NOSTRE CONTINGUT?

Segueix-nos a les nostres xarxes socials

Categories

Formulari de contacte

¿Necesitas ayuda?